Contact form

Ofte stillede spørgsmål

Har du nogle spørgsmål, som ikke er blevet besvaret af oplysningerne på denne side eller et andet sted på vores hjemmeside? Du er velkommen til at kontakte os til enhver tid med din forespørgsel, vi vil endelig hjælpe!

1. Hvad er nordicvisitor.dk?
2. Er nordicvisitor.dk et sikkert sted?
3. Hvor er Nordicvisitor placeret?
4. Hvordan kan jeg kontakte Nordic Visitor?
5. Hvilke åbningstider har Nordic Visitor?
6. Hvem organiserer rejsearrangementer på hjemmesiden?
7. Hvordan funkerer bestillings processen?
8. Hvor lang tid i forvejen skal jeg bestille?
9. Hvordan betaler jeg for min bestilling?
10. Hvornår bliver mit kreditkort debiteret?
11. Hvilke valutaer kan I debitere i?
12. Hvad sker der, hvis jeg har brug for at ændre eller annullere min tur?
13. Hvad hvis en af mine planlagte aktiviteter er aflyst på grund af vejret?
14. Hvornår modtager jeg mine rejsekuponer?
15. Kan I tilbyde rabat for børn?
16. Hvad sker der, hvis jeg har en nødsituation under mit ophold?
17. Hvorfor er fly ikke inkluderet i de fleste feriepakker?


1. Hvad er nordicvisitor.dk?
Nordicvisitor.dk er hoved hjemmesiden, online booking portal, og firmanavn på Nordic Visitor ehf. Vores registrerede hovedkontor er placeret på Bíldshöfði 20, 110 Reykjavík, Island. Nordic Visitor er et rejsebureau som specialiserer sig i indgående turisme til de Nordiske lande. Vores virksomhed er fuldt licenseret af regeringerne i Island og Sverige, hvor vi har vores kontorer. Vi er også medlemmer af forskellige rejseforeninger. 

tilbage til den øverste del

2. Er nordicvisitor.dk et sikkert sted?
nordicvisitor.dk er et sikkert websted. Vi har taget alle mulige foranstaltninger for at beskytte og forhindre tab af data fra hjemmesiden. Finansielle oplysninger er beskyttet af GeoTrust SSL-kryptering ved transmission og indsamlet brugerdata gemmes og bakkes op på en sikker service som er beskyttet af de bedste firewalls som findes. Alle oplysninger, som vi modtager fra dig er reguleret af vores internet policy

tilbage til den øverste del

3. Hvor er Nordic Visitor placeret?

Nordic Visitor har kontorer i Island og Sverige. Vi er fuldt licenseret i hvert land og følger alle rejsebranchens regler som fastsættes af de enkelte regeringer.


ISLAND Hovedkontor

Bíldshöfði 20
110 Reykjavik
Tel: +354 578 20 80
Kontorchef: Þórlaug Sæmundsdóttir
thorlaug (at) nordicvisitor.com


Se beliggenhed på google maps

SVERIGE

Högbergsgatan 33
116 20 Stockholm
Tel: +46 8 666 23 30
Fax:+46 8 55 11 01 95
Kontorchef: Cecilia Markov
cecilia (at) nordicvisitor.com

Se beliggenhed på google maps































tilbage til den øverste del

4. Hvordan kan jeg kontakte Nordic Visitor?
Nordic Visitor´s mål er at besvare alle henvendelser inden for 24 timer. Klik her for e-mail-kontakter. Du kan også ringe til vores kundeservice linje til at tale med en af ​​vores venlige rejsekonsulenter. Du kan ringe gratis fra UK, USA, Canada, Australien, Danmark, Finland, Holland, Tyskland, Frankrig og Rusland. Klik her for telefonnumre 

5. Hvilke åbningstider har Nordic Visitor?
Vores kontortid varierer lidt på grund af kontor placering og sæson. Klik her for lokale kontor kontaktoplysninger og åbningstider. I tilfælde af nødsituationer, tilbyder vi vores kunder en 24-timers help line under deres ophold.

tilbage til den øverste del

6. Hvem organiserer rejsearrangementer på hjemmesiden?
Alt du kan se på hjemmesiden, alle tjenester og pakker, er oprettet og drives af Nordic Visitor. Vi organiserer alle rejsearrangementer i tæt samarbejde med de allerbedste lokale udbydere i alle vores nordiske destinationer. 

tilbage til den øverste del

7. Hvordan funkerer bestillings processen?
Når du har indsendt din bestilling på vores hjemmeside, vil en rejse konsulent gennemgå bestillingens detaljer og sende dig en bekræftelses e-mail inden for 48 timer. Dit kreditkort vil blive opkrævet et depositum på 20% på det tidspunkt, så længe bestillingen indtræder 4 uger eller mere før din ankomstdato. Det resterende beløb vil blive opkrævet på dit kreditkort en måned før din rejse. Dog vil fuld betaling kræves på bestillingstidspunktet, hvis dine rejsearrangementer er lavet inden for 4 uger før ankomst, eller hvis pakken indeholder flybillet. Fuld betaling kræves også ved bestilling af alle dagsture.

Når din bestilling er blevet bekræftet, og dit kreditkort er blevet debiteret, vil Nordic Visitor udstede en proformafaktura og værdikuponer til alle dine rejsearrangementer. De rejsedokumenter, vil ikke blive leveret til dig, indtil den fulde betaling er modtaget. Du vil modtage dine rejsedokumenter enten med post eller ved ankomsten til dit feriemål.

Bemærk venligst: Hvis din rejse konsulent ikke er i stand til at få rejsearrangementerne bekræftet på bestillingstidspunktet, vil et alternativ blive tilbudt. Hvis du ikke accepterer den alternative eller Nordic Visitor ikke er i stand til at tilbyde dig et alternativ, bliver der ikke hævet på dit kreditkort. 

tilbage til den øverste del


8. Hvor lang tid i forvejen skal jeg bestille?
Alle rejsear skal bestilles mindst 48 timer i forvejen. For feriepakker og skræddersyede ture, anbefaler vi booking med mindst tre ugers varsel. For større grupper anbefaler vi booking med et par måneders varsel. Forudbestilling giver os en bedre chance for at reservere de bedste valg af indkvartering for dig. 

tilbage til den øverste del

9. Hvordan betaler jeg for min bestilling?
Vi aksepterer alle de største kredittkortene. Du kan også betale med elektronisk bankoverføring. Nettstedet vårt er sikkert kryptert, og alle betalingstransaksjoner er beskyttet med de beste brannmurer som fins. 

tilbage til den øverste del

10. Hvornår bliver mit kreditkort debiteret?
Vi kræver 20% depositum på bestillingstidspunktet. Restbeløbet kræves en måned før afrejse. Du vil blive informeret via e-mail, når dit kreditkort er blevet debiteret. 

tilbage til den øverste del

11. Hvilke valutaer kan I debitere i?
Alle pakkarejser med Nordic Visitor i Island, har priser i danske kroner. Du kan besøge hjemmesiden for Islands Central Bank for de mest aktuelle valutakurser. (Bemærk, at for kunder, der betaler via bankoverførsel, kan vi ikke acceptere nogen valutakurs andet end hvad der udstedes af centralbanken i Island.)

tilbage til den øverste del

12. Hvad sker der, hvis jeg har brug for at ændre eller annullere min tur?
Venligst kontakt os hurtigst muligt, hvis du skal ændre eller annullere dine rejseplaner. Afbestilling skal indsendes til os skriftligt- via brev, fax eller e-mail. Vi beklager, at vi ikke er i stand til at refundere det fulde beløb for afbestilling. Afbestillingsgebyret afhænger typisk af hvor lang tid der er til afrejse, hvilken rejsearrangement er bestilt, og vores lokale udbyderes tilbagebetalings politik. For mere information, se venligst vores politik om aflysninger på vores Vilkår og betingelser

tilbage til den øverste del

13. Hvad hvis en af ​​mine planlagte aktiviteter er aflyst på grund af vejret?
I tilfælde af at en planlagt aktivitet under dit ophold er aflyst på grund af vejret, vil vi tilbyde alternativer uden ekstra omkostninger. Kontakt din rejse konsulent snarest muligt for at finde alternative aktiviteter. 

tilbage til den øverste del

14. Hvornår modtager jeg mine rejsedokumenter?
De fleste af vores kunder vælger at få deres rejsedokumenter udleveret til dem ved ankomsten, enten fra den private chauffør i lufthavnen eller under et informationsmøde med en rejse konsulent på vores kontor. Hvis du foretrækker at få dem sendt til dig, vil vi sende dem med posten efter den fulde betaling er modtaget.  

tilbage til den øverste del

15.  Kan I tilbyde rabat for børn?
Vi tilbyder børnerabat for de fleste turisttjenester som vises på hjemmesiden. Rabatten afhænger af barnets alder og den type service, der tilbydes. Kontakt os venligst for yderligere information. 

tilbage til den øverste del

16.  Hvad sker der, hvis jeg har en nødsituation under mit ophold?
Vi tilbyder alle Nordic Visitor kunder en 24-timers help line under deres ophold i tilfælde af en nødsituation. For ekstra sikkerhed, tilbyder vi også vores lejebils rejsende at låne en mobiltelefon og oplader til lokal brug under deres rejser. 

tilbage til den øverste del

17. Hvorfor er fly ikke inkluderet i de fleste feriepakker?
Nordic Visitor arrangerer ikke flyrejser til eller fra vores destinationer, fordi det generelt er billigere for dig at reservere dine fly direkte med luftfartsselskaberne. Dette giver dig også mulighed for at udnytte flyselskabernes miles eller frequent flyer-programmer. Vi anbefaler, at du kontakter luftfartsselskaberne direkte for information om fly og reservationer. Men hvis du har brug for rådgivning, kan vores rejsekonsulenter hjælpe. I nogle tilfælde kan vi bestille flybillet for dig mod et ekstra gebyr.

tilbage til den øverste del